blog list contacts

Reply




[#np daydream—kim sunggyu ft tablo]


“hey—“

Aku menoleh. Dia tersenyum melihatku.
Gayanya masih sama; t-shirt berwarna putih dipadankan dengan sehelai seluar jeans skinny berwarna hitam. Kasut sukan Nike hitam kegemarannya juga disarung. Beg tepi yang juga berwarna hitam turut menambah gaya. Gaya yang sama tapi kelihatan lebih kemas.

“Lama tak jumpa” Katanya sambil tersengih; senyumannya masih lagi sama, and how the eyes are almost closing because of the smile. I’ve been missing that.

“Uh” Aku mengangguk. Aku membalas senyumannya. Kekok.

“Jom?” Katanya sambil berjalan terus ke pintu keluar lapangan terbang tersebut. Aku berlari anak untuk mengejarnya untuk berjalan beriringan.

Kami berjalan beriringan menuju ke parkir kereta. Aku menyeluk tanganku ke dalam poket seluar sambil memandang refleksi wajahku di lantai lapangan terbang.

***


“Nice house you got”

“Well, thanks” Balasku pendek.

“Coffee?” Kataku sambil mengangkat jug kopi kearahnya.

“No, doctor said I should reduce my coffee intake per day. I don’t drink coffee now” Katanya sambil matanya sibuk membelek dekorasi rumahku.

“You used to love coffee though..”Omelku sendiri

“Apa?” Dia membalas; mungking dia terdengar omelan ku sendiri.

“Takde apa-apalah, orange juice okay?” Tanyaku sambil membuka peti sejuk.
“That’s one is fine”

Dia berjalan menuju ke kaunter dapur dan mengambil tempat dihadapanku yang sedang mengisi gelas dengan jus oren.

“How’s.life?”

I’m messed up.  Can I say that?

“Fine, how about you?”

“Mine is just okay. I wish I had more time to spare. Penatlah asyik ke sana sini”
Aku tergelak sendiri.

“Nah” Aku menghulur segelas jus oren kepadanya.

“Thanks..” Katanya sambil menyisip jus oren.

“Hey, you’ve been taking your medicine well, right?”

Aku mengangguk

“Good”

“How’s..her?” Tanyaku perlahan. Dia memandangku.

“Who? Irene?”

Aku mengangguk.

“She’s fine. I’ve been thinking about taking her to my parent’s house”

Tiba-tiba, jus oren yang ku teguk terasa pahit ditekak.

 “I thought you already brought her home?”

“Not yet. Somehow, I feel like I’m not the right one for her”

“But, your mum always talks about her. Dia cantik, bijak, etc etc” balasku perlahan.

“She is” Balasnya sambil tersenyum.

“Then?”

“Sebab dia cantik, bijak etc etc tulah aku rasa insecure”

“Then you should choose someone uglier”

“Sejak bila pandai buat lawak ni?” Tanyanya sambil mencubit pipiku. Aku menjelir lidah.

“How about Seokjin?”

Aku terdiam. Perlahan, aku mengukir senyuman.

“He’s nice. He brought me to Canada last month to meet his parents. His parents are nice too”

***

“Hujan

Aku mengangguk. Kami berdiri di balkoni, melihat titisan hujan yang membasahi bumi. Aku memandang susuk tepinya.

Hello there,
The angel from my nightmare
The shadow in the background of the morgue

Kedengaran dia mengambil nafas.
“Aku..”

“Kau apa?”

“Aku still rindu kau. Aku rindu memori kita berdua”

“....”

“That’s why, aku rasa dia bukan yang terbaik untuk aku”

“—Dan bila aku tanya pasal Seokjin, aku harap kau dah putus dengan dia..tapi” Dia melepaskan keluhan

“Tapi, dia lebih serius dan lebih sayangkan kau lebih dari aku sayangkan kau”

“Gyu..”

“Aku rindu bila kau panggil aku Gyu. Bila pukul 4.00 pagi, aku datang rumah kau lepastu kita pergi Starbucks dan berjalan around the town while holding each other’s hands. Bila aku dengan dia, aku tak boleh buat macam tu”

“Gyu, benda dah lepas—“

“I know, benda dah lepas jangan dikenang. But, you’re the best thing that ever been mine..”

“Let’s stop talking about this. Nonsense nya” Kataku sambil berjalan masuk ke dalam rumah.

“Siapa lambat, kunci pintu!”

***

“Gyu dah balik Seoul?” Kedengaran suara Seokjin di hujung talian.

“Dah” Balasku pendek.

“Treat him well. Bukan selalu dia balik kan?” Balas Seokjin lagi. Suaranya kendengaran lembut.

“Seokjin, why you are so nice?” Tanyaku kepada Seokjin. Dia tergelak.

“Because, my girlfriend is a nice person. My mum send her regards to you”

“Oh. Send mine too” Kataku kepada Seokjin.

“Can’t wait to meet you next week. Dahlah, pergilah tidur. Goodnight”

“Goodnight” Kataku sambil menekan punat merah.

Aku berjalan keluar dari bilik. Kelihatan dia sudah menukar bajunya kepada baju yang lebih selesa.

“Seokjin call ke?”

Aku mengangguk.

“Oh..”

“You should meet your mum esok. Jangan jadi anak derhaka”

“I’m gonna meet her tomorrow. Don’t worry” Balasnya sambil tersengih.

***
Jam berbunyi menandakan hari sudah siang. Aku berjalan keluar dari bilik dan mencari kelibat dia. Kosong. Mungkin masih tidur.

Aku menapak perlahan menuju ke kaunter dapur dan terlihat sekeping nota melekat diatas meja.

“To someone who always had my heart, like forever,
I’m truly glad that you and Seokjin have a good relationship, unlike ours back then.
The truth is, I still waiting for you and I am right now.
Thank you for still being my best friend and help my mum taking care of my family.
And, I Miss You’s Blink-182 is still my favorite song. I hope it is yours too.
Goodbye, summer’s memory—Sunggyu”

“You should says this before we break up, Kim Sunggyu”












No comments: